De Waalse Furie herleeft in Dokkum: extra voorstelling wegens grote belangstelling

Donderdag 12 september was de premièredag voor muzikaal theaterspektakel ‘De Fury fan Dokkum’, waarin de grootste stadsramp die Dokkum ooit trof wordt beschreven. Ruim 400 genodigden en 400 theaterliefhebbers beleefden de Waalse Furie van 1572 en verlieten enthousiast de Bonifatiuskapel: “een muzikale geschiedenisles in magische sferen”.

Vanwege de enorme belangstelling, positieve recensies en zeven uitverkochte voorstellingen, is er een extra avondvoorstelling toegevoegd op zondagavond 22 september. Een unieke kans om het indrukwekkende muziektheaterstuk alsnog bij te wonen.

Dokkum yn fjoer en flam

“Er broeit wat in Dokkum, dat mag duidelijk zijn. ‘De Fury fan Dokkum’ leert de regio een geschiedenisles en neemt het publiek mee in het verhaal van een vrouw die haar mannetje staat”, schrijft Omrop Fryslân over “hoe dit historische drama Dokkum in vuur en vlam zet.” Volgens het Friesch Dagblad komt dat door de cast: “Sa’n 45 minsken – spilers, sjongers, dûnsers en muzikanten – sette Dokkum yn fjoer en flam. Dit bart mei safolle oertsjûgingskrêft dat it publyk gjin momint de oandacht ferliest. It moaie beweech fan de dûnsers is in lust foar it each, it sjongen foar it ear. En dan al dy klean! Wat hat dizze ploech fantastysk boarte mei de yngrediïnten fan it ferhaal: ferstân tsjinoer gefoel, frou tsjinoer man, eigenbelang tsjinoer mienskiplik belang en sa mear.”

Net stinne, hinne!

Burgemeester Johannes Kramer plaatste direct na afloop van de première op X: “It drama fan de Fury fan Dokkum yn 1572 oansprekkend én oangripend ferteld yn de Bonifatiuskapel. In spektakel mei drama, romantyk en humor. In produksje dy’t stiet as in hûs en klinkt as in klok. Mis it net. Net stinne, hinne! #Grutsk”. Over die productie schrijft de Leeuwarder Courant: “It is de fertsjinste fan regisseur Bruun Kuijt dat it stik fan it earste momint ôf oant it applaus in dynamysk gehiel is fan toaniel, muzyk en dûns, mei in ensemble fan fyftich man sterk en dat it noait langtriedderich fielt. Aktrise Nynke Heeg pakt it publyk yn mei in koart foar de kop mentaliteit en foarmet mei har plat Dokkums in moai kontrast mei de keurige folsinnen fan Boy Ooteman.”

Dûnsers bin klapstik fan de jûn

De thema’s die schrijver Bouke Oldenhof aan het muzikale spektakelstuk heeft toegevoegd, worden ook goed opgepikt. Zo schrijft in-dokkum: “De verwoestingen van Dokkum in 1572 resoneren met hedendaagse conflicten in Oekraïne, Gaza en Soedan. De opstandige geuzen, die met stokken en fakkels de stad bestormen, roepen beelden op van boeren die met tractors Den Haag intrekken. Vrouwenemancipatie vormt het overkoepelende thema van de avond, en ook dat weet te raken: “Ik wu wel dat ik geen frou waar. Wy telle blykber niet met,” verzucht Katrina. Het is een sentiment waar vele vrouwen in het publiek zich wellicht ook nu nog in herkennen.” Ook de Leeuwarder Courant benoemt deze genderongelijkheid: “It stik soe beskôge wurde kinne as women empowering. Yn in oersetting fan Michael Jackson’s They don’t care about us bite de froulike koarleden it publyk feninich de sin ‘Wy telle niet met’ ta, wylst tsien dûnsers yn de fiver wyld omspringe en de earste rige fan it publyk ta adventure seats meitsje. It is it klapstik fan de jûn.”

Kijk voor het laatste nieuws en tickets voor de voorstellingen op: www.nofproducties.nl

Foto: Marit Anker